sâmbătă, 30 martie 2013

poemul zilei: Nora Iuga, Inima ca un pumn de boxeur (fragment)

VI

tata a fost muzicant
mama a fost balerină
în banca întâi
mereu în banca întâi
mușcam dintr-o poezie
ca dintr-o turtă dulce

am văzut oameni săpând printre trandafiri
am văzut trei eleve pieptănate la fel
se pot observa urme ciudate
pe bordura trotuarului
ca pe circumferințele
unei cești îndelung folosite

notez ce văd ca un turist
de parcă aș vrea să trimit
o carte poștală pe altă lume

dar trebuie să umblu cu ochii închiși
trebuie să forțez ușa bisericii
trebuie să iau orbul de mână
micile penitențe micile jertfe
recompensele și frica
recompensele și foamea
recompensele și plăcerea

mai ales plăcerea de a fi văzut

am o rotulă ca oul
am o ureche lustruită ca scoica
am o limbă ca o căpșună
și
hai să spargem cu pietre
acest vas de cristal
hai să tăiem această etolă de blană

noroiul mi-a ajuns până la gât
nu mai pot să mă agăț de stele

mușcam dintr-o poezie
ca dintr-o turtă dulce

Niciun comentariu: