marți, 11 decembrie 2012

praline+alte chestii

Ciment cu lapte

Nu doar ciocolata să fie cu lapte.
Nu doar cerul să aibă un drum de lapte.
Nu vă merg bine autostrăzile, fiindcă
Nu faceţi cum facem noi, cei din Guyana Românească.

Cimentul îl rafinăm cu lapte;
Se vede cum emană nori de sentimente.
De mergeţi pe el, vă simţiţi de parcă
Aţi dormit cu o mare frunză de mătase sub falcă.

Piatra curge precum oceanul –
Pietonii nu se ciocnesc, se îmbrăţişează.
Maşinile meditează la intersecţie.
Până şi politicienii se sărută în parlăment.

Nici lactatele construcţii nu simt nevoia să se dărâme:
Dragostea încă mai trece cu şenilele-i trandafirii peste ele.


Anotimpul neanticipat

Ninge cu flori, ninge cu flori,
nimeni nu mă ninge cu bani
atunci când hainele oamenilor sunt ninse
şi eu pigulesc acele flori de gânduri
ca şi cum eu am fost nins cu flori -
şi apoi ei mă ning cu priviri suspecte,
dar merg să ning alte orizonturi cu prezenţa mea...

*

Ninge cu flori, ninge cu soare,
gândurile trec, timpul rămâne
şi - pun pariu -
la milioane de kilometri sub pământul pe care stăm
treb' să fie o apă netulburată niciodată
şi care străluceşte de parcă n-ar exista
tot pământul de deasupra
şi poate veni odată la x ani
anotimpul în care
vom trăi la malul acelei ape

Între timp sunt troienit cu flori
şi - curios lucru - respir neîntrerupt
ca şi cum n-aş fi înfăşurat în atâtea flori
cred că am în mine un ocean care-mi poartă numele
ba nu, sunt sigur, pentru că sufletul îl simt ca un val;
vine şi pleacă acel val
dar nu ştiu care ţărm
este nins cu apa valului meu

Mă îndrept spre acel ţărm unde
ninge cu apa mea, ninge cu apa mea
şi poate să-mi explice cineva
de ce când se sparge valul meu
el reînfloreşte în alt loc




Monografia ninsorii
   
Nins soare:
Ninsoare.
Nins, oare?...

Nins
cu soare,
fulgi de soare,
lapte de cocos -
Lapte de soare,
fulgi de cocos.

Nins, soare
cu cocos.
De cocos
ninsoare,
oare?


Şarlota glaciară
   
Când mănânc dintr-o prăjitură oarecare,
oricât de mult mi-ar plăcea gustul,
tot mă satur înainte să termin de mâncat...

Dar această şarlotă glaciară
este excepţia de la regulă:
înainte să te saturi de un anume gust,
apare un alt strat cu alt gust
şi altă culoare şi altă temperatură,
dar mereu ai senzaţia că
ai mai întâlnit această prăjitură, altcândva,
poate când te îndopai din maternele
mări ale laptelui, poate chiar cândva
înainte să te fi născut!

În orice caz, după ce am mâncat această prăjitură,
am avut strania senzaţie că nu m-am întrerupt
niciodată din mâncat. Am avut senzaţia
că fiecare lucru pe care-l făceam, fiecare aer
pe care-l respiram, fiecare loc pe care-l vedeam
nu era decât un al strat al infinitei
şarlote glaciare.

Am ieşti din cofetărie cu alţi ochi
decât cei cu care am intrat:
Cerul era un borcan vărsat de gem
de căpşuni, erau trecători care păreau să aibă
costume de ciocolată şi rochii de frişcă.
Păşeam ca pe o pojghiţă de tort şi, în chipul
cel mai curios, m-am trezit că batistele din
buzunare se uscaseră, iar floricelele desenate pe ele
începuseră să miroase, chiar să capete relief...
Că se întâmplase ceva neobişnuit
nu încăpea îndoială. M-a recunoscut cu greu
un vecin ce defila pe strada udă ca un
blat însiropat. Mi-a zis că arăt de parcă
m-am vindecat de vreo boală...
Am tăcut mai departe, am trecut printre
diverşi tineri zeloşi care insisteau
să se alimenteze cu tăcerea mea,
precum o flacără de brichetă...

Ajuns acasă, mă şochează cum veveriţele
iar s-au jucat cu luminile, de acestea
luminează acum sub alte unghiuri mai...
delicioase. Cred că vrea să îmi spună
cineva un lucru foarte important...
Îmi îmbrac insomnia în gânduri referitoare
la gazonul dubios de verde din faţa blocului
şi la blana kaki a arţarilor din zonă,
dar simt că ignor esenţialul.
Am senzaţia că refuz fără să ştiu
un sezon al miracolelor...
Ce să mă fac?
Mă decid repede să mă las în voia lucrurilor
şi mă duc să mă înfrupt din
gustosul somn, aripă de cacao...



Albastru de Curaçao
   
"Zugrăveala
face
diferenţa"
gândeşte zugravul despre lume


Aurora coreeană
   
Între două cercuri negre
un cerc alb
se simte ca între prieteni



Albastru şi portocaliu
   
În vinele mele curg hamsterii curiozităţii
Poate port un hram al artificiilor diurne
Poate am un frate în Ciad
care să-mi asculte duioasa natură

Dar doar câteodată
mintea mea se lasă spălată
de elefanţii roz ai unei spălătorii
dintr-un tărâm albastru şi portocaliu...



bucuria e pentru om

în bateriile din întreaga lume
+ -ul şi cu - -ul fac dragoste

aerul nopţii ascunde împăcarea
în transparenţele sale perfecte

subteranele nu erau lipsite de comfortul spovedaniei

dolari nigerieni

fosforul palmierului
pe o stradă lăturalnică

apa face feţe

şi peste tot văd (cu buzele ochilor întreînchise)
o plantaţie de armonie



diurnă

orele lucidităţii zac moarte pe farfurie ornate cu frişcă
spiritele cântă la neon
vânzătoarele au freon de frigider la spate
în linguriţa mea fac baie suedeză
în pahar privesc ca în marea adâncă
şopteşte cineva din pahar vino mai aproape


Glixă

Ador calul albastru
care mi-a făcut un ocean de vată
şi chineztezicul topor
care îmi prepară migdalele pălăriilor pentru o sumă modestă

Fructele se topesc după mine în vase
Focul de aragaz cântă pe mai multe voci
şi eu exclam la fereastră lumii întregi
pasiunea lui Dumnezeu pentru muzica experimentală


-------------------------------------


poeme noi:

exercițiu de plutire

dacă mă veți zări vreodată
printr-un club ori cafenea
să știți că sunt efemer

întotdeauna mă așez
lângă ieșire
și admir pereții
ca un tablou minimalist
până ce vine chelnerița
și pac! meniul
mă prefac interesat
limba mea plescăie fără mine

când ea se retrage
îmi scot aripile de la naftalină -
va începe o nouă vânătoare
după cai verzi calzi ca pâinea caldă



armonie printre buruieni

mâna mea a crescut cât o fată de căpcăună.
soarele a făcut un zgomot puternic -
șșșșș e cineva?
am bătut în ușă
și mi-am lăsat papucii la intrare
ca niște animale de pluș în țara animalelor de pluș
cât de frumoasă e noaptea
când îți intră în sânge
și plutești tiptil prin veneția


raporturi de putere

ei bine
atunci când zic
„cu toții”
puteți spune:
Doamne ferește să ajungă ăsta președinte!
ar fi în stare să conducă de unu singur
partidul girafei roz


brânzăpadă

din oul chindăr
ies cu greu surprizele

mai repede ies zecimalele
- dar au și zecimalele farmecul lor.
am fost un cal de curse
dar sunt în stare să mă așez în fotoliu
și să deschid cutia cu ocean

o felie ninsă cu brânzăpadă
un pollock în asfalt
lapte praf și pulbere

nicio plăcere nu este prea mică.


minimal funk
                                                                       lui Le Cocon

în viața mea de imprimeu funky n-am mai văzut așa ceva!
girafele vegetale se încolăcesc de plăcere
în jurul aerului; cu un bilet ratc
ființele lichide călătoresc în jurul lumii și al sinelui
șiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
după aceea
anotimpul siestei
în care burta va străluci
în toată splendoarea sa gelatinoasă

gândește-te, dragă
în burta noastră
se vor oglindi norii
tăcut și plăcut...

Niciun comentariu: