joi, 28 iulie 2011

Vian

Marea nucă de cocos din cer -
numa' așa știi să descrii soarele
măi băiatule
măi băiatule

La ultimul recensământ
oamenii n-au crezut că
avatarul soarelui ar putea fi
o fată flegmatică și cu pielea roz
văzută ultima oară în compania mea -
nu-i nimic, deja au ajuns pozele pe feisbuc
în care eu îi spălam fața cu pâine -
„hmmmm”
a zis ea
și a făcut foarte bine
putem la fel de bine să ne rătăcim în materie -
de-aceea am fost aduși aici,
deși nu pentru asta trăim mai mult de 20 de ani.
Bineînțeles, când i-am explicat
am folosit cuvântul „metafizică” și alte noțiuni complicate.
Numai așa înțeleg eu iubirea
când vreau doar să mulg și nu să și construiesc ceva.
Dar ea n-a venit pentru asta
A venit doar să mă îmbărbăteze.
„O să vezi prea bine”, și am înțeles totul
din acea afirmație ironică.

Fata s-a scurs prin pământ
mai repede decât a venit în Constanța,
după nu multă vreme, o vedeam răsărind
fluierând de parcă nu s-a întâmplat nimic.
Mă pipăi,
mă uit la trupul meu
și mă întreb la ce setări începe pielea să emită lumină
în timp ce încă un vecin aruncă din balcon
vulcanul unei țigări.

Niciun comentariu: