luni, 14 februarie 2011

lecturi pomicole

in progress:
*george alboiu - metoda șoimului
*marin mincu - cvasitratat de/spre literatură (a fi mereu în miezul realului)
*zaharia stancu - pădurea nebună

pe stand-by:
*marin mincu - o panoramă critică a poeziei românești din secolul al xx-lea
*octavian soviany - dilecta
* f.t. marinetti - manifestele futurismului

recente:
*osip mandelștam - silentium (am început să citesc într-o seară și am fost foarte impresionat. versurile de la început au fost de-o subtilitate rafinată ce mi-a plăcut la nebunie. ziua următoare, am continuat să citesc și n-am mai prins mai nimic din magia aceea inițială, și foarte rar am mai găsit câte un poem care să mi se pară că este comparabil cu cele de la început... fragmente în curând.)
*marin mincu - poezia română actuală vol. 2 și 3 (faină antologie. chiar dacă capriciosul de mine ar fi vrut mai mulți poeți „inediți”, obscuri (gen constantin hrehor, care m-a surprins și pe mine prin calitate), trebuie să recunosc că ceea ce a făcut mincu este o antologie bine închegată, cu o metodă bine precizată și o selecție la sânge. prin comparație, antologia din 2000 a lui const. abăluță are mult mai mulți poeți inediți, valoroși pentru un „arheolog” ca mine, dar din care nu se mai pot recupera cu adevărat multe chestii - sau o fi vina lui abăluță? de pildă, poemele prin care este reprezentat adi cusin sunt mai slabe decât multe dintre cele pe care le știam... dar altădată abăluță. care, cum am zis, are și el meritele lui)
*pompiliu constantinescu - scrieri 4 (am luat cartea mai mult pentru recenziile la horia stamatu, ștefan popescu și mihai moșandrei, care conțin și... fragmente... he, he... altminteri, pompiliu constantinescu nu-mi place ca și critic de poezie. perpessicius mi se pare net superior.)
*adrian popescu - pisicile din torcello (slabă plachetă... zic eu. dar să nu mă ascultați neapărat.)
*adrian popescu - poezii (o impresie mai bună mi-a lăsat la prima lectură. la a doua... dar stați, deja am vorbit despre asta la pdv.)
*cezar baltag - poeme (ar trebui să vorbesc cât în lună și în stele...)
precum și alte cărți
de care nu-mi amintesc acum...

Niciun comentariu: