vineri, 3 decembrie 2010

reportaj lansare fang alice drogoreanu 2010 sophia constanţa şi poate ne vedem

am fost la lansare.



n-am poze. probabil că or să fie puse câteva pe site-ul librăriei. sau în telegraf. habar n-am.



am fost: eu şi cu tatăl meu, autoarea (evident!), Bogdan Papacostea şi cu soţia sa pe meterezele librăriei, Dan Mihuţ (cel care a vorbit cel mai mult despre carte, într-un mod ceva mai accesibil decât pe coperta a patra a cărţii), Ştefania Mincu (a stat în centrul sălii, dar cum n-a citit cartea până atunci, spre deosebire de Mihuţ, nu a prea vorbit până aproape de final când a spus că i se pare că lirica autoarei nu este una de tip "fotografie", aşa cum a susţinut Mihuţ... Şi apoi a mai vorbit şi despre soarta poeziei contemporane, ceea ce a fost destul de zemos, dar n-am avut îndrăzneala să formulez ceea ce credeam eu, preferând să tac), Mihai Vieru (care a adăugat şi el destul de multe despre carte, cel puţin la fel de serios ca Mihuţ! Aproape că nici nu îl recunoaştem cu noua sa frizură...), Mircea Ţuglea (prima dată când l-am întâlnit, a fost surprinzător de discret, a recitat şi el un fragment din carte), Daniel Clinci (care a stat în spatele meu, în pragul uşii) şi alte câteva persoane, să mă ierte respectivele persoane dacă nu le menţionez, nici nu prea le ştiu numele... şi-aşa am avut prostul obicei să tot întreb persoanele care mai veneau în librărie fără să le zic cine sunt eu... Mihuţ a zis despre mine că am scris despre prima carte a lui Alice (să zic "Alisei"? habar n-am cum e corect) pe blog că nu mi-a impresionat etc. Oricum, eu sunt cel care a pus "punctul pe y"(titul unei cărţi de... Florin Andrei Ionescu!), recitând un fragment din carte care putea fi tratat ca un "haiku" autonom....

evident, am şi eu acum un exemplar cu hipergraf din carte. staaaaai puţin. mi-am amintit.
am fost lansată cu această ocazie şi antologia "poate ne vedem" (antologia taberei de creaţie de la săvârşin, ediţia de anu' ăsta, în care sunt prezenţi şi Mihuţ şi Vieru, printre alţii), dar puţinele exemplare de-acolo nu erau de vânzare, săptămâna viitoare vor fi puse în vânzare. anyway... şi au mai fost "împărtăşite" şi cele mai noi numere din T0MIS, inclusiv ultimul, despre care voi scrie mâine-poimâine, şi în care evident apar şi eu cu o recenzie la "DADA EST" al lui Tom Sandqvist. a propos: se pare că voi apare simultan în revista Paradigma şi în Ex Ponto la finele anului, "stay tuned", vorba englezului.


o ultimă chestie: APARE ÎN BIBLIOTECA PENTRU TOŢI GEO BOGZA. Da, "Poemul invectivă"! Asta cred că o să se vândă ca pâinea caldă. Eu nu-mi iau, fiindcă, ştiţi, nu mi-a plăcut niciodată prea mult Bogza iar, dacă vreau aşa într-o doară să citesc Poemul invectivă, pot să-l citesc din cartea (nu numai) de interviuri "Eu sunt ţinta". Bă, ce chestie, eu credeam că Tzone acaparase copyright-ul, am auzit că a scos Poemul invectivă şi Jurnal de sex anul trecut. Sigur cineva le-a suflat ceva celor de la Jurnalul naţional, care au văzut în asta o oportunitate de bani, altminteri mă îndoiesc să aibă ei respect pentru poezie, pentru avangardă şi alte frecţii dintr-astea elitiste. Dacă Bogza nu era erotic, nu dădeau doi bani ăştia cu BPT-ul lor care e o jignire la adresa BPT-ului vechi... unde e Cotidianul de mai an?

edit: a fost şi vin sec. dar am băut prigat. la lansare, vreau să zic.

Niciun comentariu: