joi, 9 decembrie 2010

în obiectiv



Revista În obiectiv. Primul număr. Noiembrie 2010. NU este prima revistă a liceului G. Călinescu (prima a fost, prin circa 1991-1992, revista "Păi" de Sorin Dinco, Mircea Ţuglea şi Horea Mircea Bădău, apoi au mai fost şi altele, diriginta mea mi-a enumerat câteva, dintre care reţin doar Quest, dacă nu mă înşel), dar a trecut ceva vreme de când a existat vreo revistă, ceva. Pe linie va urma resuscitarea cenaclului, anul trecut a fost o tentativă numită "Cercul de literatură", din păcate efemeră. Doamnei profesoare Mari Oprea îi datorăm, în mare parte, mobilizării. Ca fapt divers, nu eu sunt redactorul-şef, ci Claudia Corbu, care, de altfel, este în aceeaşi clasă cu mine. Pe coperta din spate sunt fotografii de Anamaria Munteanu, una dintre cele două desenatoare ale revistei, de asemenea colegă de clasă.

Patronez rubrica de "Recenzie" şi cea de "Personalităţi dobrogene". Am mai contribuit numărul ăsta la "File de jurnal" şi la "Creaţie", unde am un fragment din "Porţelan cu elan".
La Recenzie am scris despre "Zogru" de Doina Ruşti şi la "Personalităţi dobrogene" despre Marin Mincu. Nici n-a trecut multă vreme de la lansarea revistei şi deja am auzit pe cineva reproşându-mi că aş fi ofensat la un moment dat Universitatea Ovidius, spunând că rareori a fost recunoscut oficial Mincu drept fondator al universităţii. Eu am scris raportându-mă la două-trei surse, n-am avut timp la dispoziţie să caut mărturii exacte. Acum am mai încercat să caut şi am fost băgat şi mai mult în ceaţă... Am să pun în numărul următor o erată, oricum. Dar ştie cineva cum stă în realitate chestiunea?






Niciun comentariu: