marți, 30 noiembrie 2010

Ei bine, am revenit... cu nişte Măcelărie

Woah, de 7 zile n-am mai scris nimic aici!

Mă şi mir că cineva se oboseşte să-mi citeşte bazaconiile. Pesemne că am moţ. Bine, glumesc, ştiu că din când în când mai sunt şi puţin interesant. Dar să nu mă candideze nimeni la vreun "blog war" (am şi văzut de curând reclama la un film cu "blog wars"...)

Am vreo două cărţi pe fir şi muncesc de pe acum la încă una, care va fi primul meu efort (organizat) într-un anumit gen, veţi vedea voi care... De fapt, toate cele trei cărţi vor fi, ca să zic aşa, "speciale". Dar deocamdată n-are niciun rost să vă povestesc cât în lună şi în stele.

Vă las în continuare un text al prietenului meu Mugur Grosu (uitaţi-vă la blogul lui, e în lista de linkuri, merită, n-o să regretaţi etc. etc.), extras din volumul "Măcelărie" apărut acum câţiva ani la editura Tomis:


Câine bun în burduf de brânză
de Mugur Grosu

Acum două zile, un canal de televiziune ne-a oferit spectacolul mediatic al anului: un viciu tehnic a făcut ca filmul programat la acea oră să fie titrat cu replici din alt film. Conform imaginilor, era vorba de un SF serios, plin de acţiune, cu eroi a căror expresie inspira hotărâre şi îngrijorare la adresa celorlalţi semeni, lucruri din astea nobile pe care le vedem doar în filme sau prin campanii electorale. Ei prestau cu sârguinţă o seamă de activităţi fizice şi intelectuale şi păreau animaţi doar de gândul propăşirii binelui pe planeta Pământ. Textul, însă, era dintr-o comedie. Să urmărim niţel spontana coproducţie:

Doi tipi încruntaţi studiază pe monitorul din faţa lor un soi de hartă digitală. Pe feţele lor se citeşte hotărârea. Discută încordaţi şi gesticulează. Iată şi scrisul: "Marty, cu ce e umplută asta?" Celălalt se apleacă, studiază cu atenţie ecranul plin de linii fosforescente. Tastează ceva, imaginea se roteşte, devine tridimensională. "E cu brânză, Jack". Celălalt e nemulţumit de mediocritatea răspunsului: "brânză de vaci sau de oaie?" Marty butonează nervos pentru a obţine un detaliu, consultă calculatorul, acesta-i afişează o probabilitate de 84%. Se-ntoarce grav către colegul lui: "E cu brânză de oaie". Jack îşi şterge sudoarea de pe frunte: "Dar Marty, nemernicule, ştii că eu nu suport brânza de oaie! Mă umflu ca dracul şi fac gaze". Marty face să apară pe harta digitală un soi de sferă traversată de tot felul de liniuţe: "asta din cauza dispariţiei pajiştilor. Oile din ziua de azi mănâncă tot felul de porcării". Cei doi se privesc în ochi cu şi mai multă hotărâre. Urmează să ia o decizie capitală. Jack îşi asumă primul această povară: "Hai mai bine să ne-mbătăm. Am chef să mă fac praştie azi". Amândoi o rup la fugă prin nişte coridoare întunecate, în care pâlpâie alarmant nişte becuri roşii. "Hai să le luăm cu noi şi pe puicuţele alea", face Marty. Imaginea prezintă ecranul roşu al unei bombe cu ceas. "Bună bucăţică Alice, ai văzut ce balcoane are?", adaugă Jack, gâfâind de alergătură. "Alice? N-ai văzut-o pe Suzy, aia dă o singură dată din fese şi culcă la pământ o cireadă de tauri". În imagine, o explozie senzaţională îi aruncă în aer pe cei doi flăcăi. "Asta din cauză că mănâncă doar brânză de vaci", face Jack, care aterizează, zgâlţâindu-se de râs, drept în scaunul navetei spaţiale. Scenele SF se derulează mai departe, însoţite de comentarii din ce în ce mai hazlii. Cei doi se luptă cu extratereştrii dar, conform textului, fac sex în jacuzii cu cele două puicuţe. Eroii de pe ecran salvează, în cele din urmă, planeta şi se rotesc mândri în jurul ei. "Ce mică e! De ce-i aşa mică? Scutur-o niţel". În sfârşit, schimb canalul. Pe ecran, un cunoscut om de stat ne explică preocuparea sa deosebită în legătură cu o chestiune gravă, de interes naţional. Pe faţa lui se citeşte hotărârea. E animat doar de gândul propăşirii binelui pe plaiul nostru. Urmează, dintr-o clipă în alta, să apară şi textul.

Niciun comentariu: