joi, 21 octombrie 2010

Blasfemie?

M-a apucat din senin o curiozitate: să citesc Vintilă Corbul...

...când am auzit că ”Babel Palace”, primul său roman, se desfășoară în stațiunea Eforie a anului 2080. Sună tare!

Dar singura ediție apărută după cea princeps din 1939 costă 50 RON (e una dintre acele ediții de lux /opera completă Vintilă Corbul publicată de Adevărul în 2007) și tare mă îndoiesc că aș găsi-o la bibliotecă, unde de altfel pot să jur că n-am văzut niciuna dintre volumele acelea de lux, nu l-am căutat până acum pe Vintilă Corbul dar trecând de atâtea ori printre cărțile de la litera ”C”,
mai mult ca sigur că le-aș fi văzut dacă erau acolo. Deși nu știi niciodată când sare norocul.

Anyways, chiar în colecția ancestrală a familiei mele am două cărți de el, ”Salvați-mă! Sunt miliardar!” și ”Groaza vine de pretutindeni” (featuring Eugen Burada). Pe prima dintre ele am încercat-o să citesc cândva, dar nu știu de ce m-am oprit după doar câteva pagini. Poate că am să încerc o lectură curând, fiindcă la revista școlii o să trebuie să fac și recenzii la chestii mai ”mainstream”, nu numai poezie, și nicidecum chestii ”hardcore”, poate nici chiar Agopian, să zicem. Am scăpat ieftin pentru primul număr, din motive circumstanțiale n-am putut să fac recenzie decât la ”Zogru” de Doina Ruști (faină carte, a propos), care recenzie, slavă Domnului, a fost acceptată de colegii mei redactori.

Niciun comentariu: