marți, 29 iunie 2010

Jurnal nebun

Recent, am fost la obor, de unde mi-am luat: "Cvintetul melancoliei" de Costache Olăreanu, "Pod peste legende" de Nicolae Caratană (poet aromân dobrogean sau ceva de genul), ceva de Cătălin Băjenaru (un poet constănţean care a murit la doar 15 ani, ceea ce a apucat să scrie a fost apreciat chiar şi de Nicolae Manolescu; cartea are dedicaţie de la sora autoarei!), o carte de Grigore Arbore (nu mă aşteptam, fiindcă Grigore Arbore nu este un poet foarte cunoscut, de ce tocmai acea carte nu-mi explic), 3 vol. de Nuvela chineză medievală (în BPT!), "Caligrafie şi culori" de Petre Stoica, "Plantaţia de fluturi" de Gheorghe Tomozei (jurnal, nu versuri, dar pare suficient de interesant, şi oricum e Tomozei târziu), două almanahe literare din 1982 şi 1983 (cu multe picanterii gen versuri inedite de Simion Stolnicu sau câte ceva de Virgil Carianopol, Virgil Teodorescu, Virgil Huzum, etc. etc. etc. Ce mai, un regal!) şi poate şi alte chestii, dar nu mai ţin minte acum şi mi-e lene să mă duc în camera "mea".
...Asta în timp ce, cu două zile în urmă, făcusem rost de la prof. Marina Cuşa (a propos, i-a apărut o recenzie la Herta Muller în Tomisul de mai!) de 7 cărţi din colecţia "Cele mai frumoase poezii": Carl Sandburg, Shakespeare, Juvenal, I.M. Panayotopoulos (nu mă aşteptam să-l aibă!), Victor Eftimiu, Emil Isac şi Eugenio Montale - din toate astea cel mai apetisant mi se pare deocamdată cel de Victor Eftimiu, dar cel mai mult s-ar putea să-mi placă Panayotopoulos şi Montale - unde sunt nişte chestii din Oase de sepie, pe care vroiam demult să o citesc, de pe când ochise şi "Blănurile oceanelor" de Virgil Teodorescu.
Ieri am reuşit să fac două poezii după o perioadă "lungă" de acalmie. La prima dintre ele, "Punct vernal", am aşteptat multă vreme să strâng nişte idei ca apoi să le încheg în ceva consistent şi cu efect. Rezultatele au fost bune, incomparabil mai bune decât cealaltă poezie care a fost ceva de moment. Mă rog, să zicem că asta a fost lucrul cel mai bun la ziua de ieri, când trebuiam de fapt să am o zi cu totul şi cu totul neobişnuită, dar starea de perpetuă lene şi lipsa de direcţie m-a împiedicat să fac ceea ce vroiam, cu excepţia planului poeziei, ceea ce îmi certifică cumva impresia că pe partea asta de poezie va rămâne în continuare să mă axez, cu toată senzaţia că parcă totuşi nu astea sunt, până la urmă, apele mele. Eu nici nu ştiu dacă s-a inventat pe planeta asta domeniul acela care să-mi vină ca o mănuşă. Nu pot să înlătur din oasele mele senzaţia că totuşi parcă nici poezia nu-mi aparţine cu desăvârşire, iar muzica, cu totul interzisă mie în afara posturii de spectator şi improvizator vocal în baie, nu ştiu ce mă fac cu ea, fiindcă partea tehnică mă lasă cu totul rece! Poate să fie ceva cu muzica... Mă obsedează totuşi ideea că, oricare ar fi domeniul acela în care m-am afirmat prenatal, are ceva de-a face cu listele. Dar ce liste?

*

Şi dacă chiar vreţi să citiţi noile mele poezii, puneţi aicea un comentariu să ziceţi că sunteţi interesat(ă) şi am să vă trimit poeziile, aşa - top secret, fiindcă nu vreau să le postez deocamdată pe Agonia şi vreau să mai adun în lada mea poezii nepublicate pe net (aşa cum îmi place mie să le risipesc, chiar dacă uneori pare în van, fiindcă rareori primesc comentarii), ca să pot să particip la diverse concursuri. Dacă aţi citit toate rândurile astea, sigur veţi avea răbdarea necesară...

Un comentariu:

Bianca Mihaela spunea...

Eu vreau sa citesc !